Dag 1: dinsdag 18-07-2017

18 juli 2017 - Ningbo, China

Wij zijn net aangekomen in het hotel. Wij zijn in Nederland in maandagochtend 04.15 uur van huis vertrokken en waren hier rond dinsdagochtend 10.30 uur Chinese tijd. We hebben er dus ongeveer 24 uur over gedaan. We hebben al zoveel heftige dingen mee gemaakt. Het begon al bij Erica en haar boyfriend in de auto. Alles ging prima tot dat ze hadden bedacht om een tussenstop te gaan maken om wat te gaan eten. Ze vroegen of wij ook wat wilden en wij zeiden dat wij geen honger hadden. Het was ook 9.00 uur in de ochtend en we hadden een lange reis erop zitten. Wij dachten dat wij er goed onderuit waren gekomen. Totdat de man zei: "Let's share our food!" Kregen we 3 zakjes vol met gek en stinkend eten. We moesten uit een plasticzakje eten. De Chinees ging het voor doen en Anouk ging vol enthousiasme voor de kleffe driehoek van rijst en saus. Carmen ging helemaal stuk van binnen omdat Anouk haar gezicht betrok. Anouk zei met een heel blij gezicht: "Ohhh het is echt heel vies". Carmen nam een hap en zei dat ze het wel vond mee vallen terwijl ze aan het kokhalzen was. hahahaha. Toen hebben we ons gewaagd aan een soort vierkante lap van ei-spul. Dat viel ons oprecht mee. Alleen was het 's ochtends vroeg dus we kregen het niet weg en hebben bijna alles laten staan, heel erg!

Ons hotel is klein maar wel prima. Alleen de airco doet het niet zo goed. Volgens Carmen wordt alleen haar kleine teen koud. Zo intense hitte hebben wij nog nooit mee gemaakt. We gingen naar de supermarkt aan de overkant van de straat en kwamen helemaal bezweet weer terug. In de supermarkt kon je levende schildpadden kopen om te eten. De vrouw achter de kassa bleef maar Chinees tegen ons praten en had niet door dat wij alleen Engels spreken. We werden door ongeveer iedereen aangestaard en onderweg terug naar het hotel werd er een scooter aangereden, omdat niemand zich aan de verkeersregels houdt.

We hebben net een rondleiding gehad van Sam en Amber (2 Amerikanen). Ze hebben allemaal tips gegeven van plekken waar we kunnen eten en ons Chinese woorden geleerd die we alweer zijn vergeten.

Dit was onze eerste dag. Heftig en intensief. We hebben een jetlag dus gaan snel slapen.